Symbol kolumbijskiej kawy - Juan Valdez

Symbol kolumbijskiej kawy - Juan Valdez
Symbol kolumbijskiej kawy - Juan Valdez
Kolumbia to trzeci pod względem wielkości produkcji kawy kraj na świecie, a drugi pod względem produkcji szlachetnej arabiki. W tym "wyścigu" wyprzedza ją jedynie brazylijski gigant. Na taką sytuację wpływ ma nie tylko idealny klimat i ukształtowanie terenu, ale również ogromne znaczenie ma pomoc ze strony państwa. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej akcji marketingowej kolumbijskiej federacji udało się sprawić, że kawa stała się dobrem narodowym Kolumbii. Ogromny wkład w sukces kolumbijskiej kawy miała fikcyjna postać. Juan Valdez, bo o nim mowa, stał się symbolem kolumbijskiego przemysłu kawowego, a teraz mamy zaszczyt gościć produkty sygnowane logo Juan Valdez w naszym sklepie.

Kawa w Kolumbii


Pierwsze wzmianki o roślinach kawowca na terenach Kolumbii pochodzą z 1730 roku, jednak pierwszy transport kawy za granicę wyruszył dopiero 100 lat później. W tym czasie w Kolumbii powstawały liczne plantacje kawy, a jej produkcja stała się bardzo popularnym i dochodowym zajęciem. Jakość kolumbijskiej kawy docenili przede wszystkim mieszkańcy USA i Europy, ale już na przełomie XIX i XX wieku nastąpił znaczny spadek formy kolumbijskich eksporterów. Wojna Tysiąca Dni (wojna domowa w Kolumbii) spowodowała upadek kolumbijskiej gospodarki, co miało negatywny wpływ na produkcję kawy. Poprawa sytuacji nastąpiła dopiero w latach pięćdziesiątych XX wieku, gdy do życia powołano Narodową Federację Kawy.

Kolumbijska kawa

Narodziny bohatera


Narodowa Federacja Kawy postanowiła jak najszybciej podnieść z kolan upadający przemysł kawowy w Kolumbii. W tym celu stworzono postać Juana Valdeza, czyli fikcyjną osobę, która miała na celu wypromowanie kolumbijskich ziaren na całym świecie. Juan Valdez był przedstawiony jako wesoły mężczyzna z charakterystycznymi wąsami wędrujący ze swoim mułem o imieniu Conchita. Jego wizerunek nieustannie pojawiał się w reklamach telewizyjnych, był obecny na kolumbijskich ulicach i w prasie. Już po 6 miesiącach od uruchomienia kampanii odsetek Amerykanów, którzy byli świadomi tego, że Kolumbia jest producentem kawy, wzrósł z 50 do 81%, a jeszcze więcej ludzi uwierzyło w to, że kolumbijska kawa jest najlepsza na świecie. Cała akcja bardzo szybko okazała się ogromnym sukcesem.

Juan Valdez to połączenie najpopularniejszego imienia i nazwiska w języku hiszpańskim, dlatego też z jego postacią identyfikował się każdy kolumbijski plantator kawy, a sam bohater mocno promował wartości, jakie przyświecają lokalnym farmerom i dbał o ich dobre imię. Dzięki takim działaniom więcej ludzi z całego świata mogło się dowiedzieć, jak ciężką pracą jest uprawa kawy. Kolejną kwestią była edukacja konsumentów. W reklamach Juan Valdez w szczegółach opowiadał o wszystkich czynnościach związanych z produkcją kawy. Ludzie dowiadywali się jak siać i zbierać plony oraz czym kolumbijska kawa różni się od innych.

Kolumbia Narino

Światowa marka


Dziś Juan Valdez to również sieć kawiarni oraz palarnia kawy, która jest znana na całym świecie. W 2013 roku doliczono się 35 sklepów i 238 kawiarni marki Juan Valdez w takich krajach jak Kolumbia, Chile, Paragwaj, Salwador, Panama, Kostaryka, Ekwador, USA, Kuwejt, czy Hiszpania. Produkt marki Juan Valdez stał się tak popularny i pożądany przez ludzi, że w USA jest dostępny niemal w każdym supermarkecie. Kolumbijską kawę Juan Valdez możesz teraz kupić także w sklepie Konesso.pl. Nasza oferta została poszerzona o stuprocentową, kolumbijską kawę ziarnistą oraz mieloną. Zapoznaj się bliżej z produktami Juan Valdez i przekonaj się, jak doskonała jest kolumbijska arabika.
Polecane produkty w tym artykule
Pokaż więcej wpisów zGrudzień 2018
Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel