LAVAZZA

ilość znalezionych towarów: 150
Sortuj:
Wyświetl:

Lavazza to światowej sławy, rodzinna firma z ponad stuletnią tradycją, która na całym świecie kojarzona jest z włoską kawą. Historia tej cenionej marki zaczęła się w XIX wieku, kiedy to młody, ambitny, pełen pomysłów Luigi Lavazza przyjechał do Turynu. 

Luigi Lavazza był synem ubogiego rolnika, który marzył o lepszej przyszłości dla swojego syna. Udzielanie cennych rad oraz przekazywanie cennych doświadczeń i swojej wiedzy nie poszło na marne, przybywszy do Turynu Luigi Lavazza łapał się różnych zajęć, aż w końcu otworzył własny sklep w którym sprzedawał różnego rodzaju towar, począwszy od mydła przez oliwę , przyprawy i właśnie kawę. Przez kilka lat sklep Luigiego rozwijał się i prosperował coraz prężniej. W 1900 roku Lavazza miał już sześciu pracowników, a jego studia chemiczne oraz ciekawość sprawiały, że coraz bardziej zagłębiał się w świat kawy.

Przełomowym momentem rozwoju firmy było innowacyjne rozwiązanie tworzenia mieszanek kawowych złożonych z różnych gatunków i odmian kawy - to wyróżniało go spośród pozostałych sprzedawców kawy. Mieszanki kawowe tzw. blendy okazały się doskonałym pomysłem dzięki któremu firma Lavazza mogła rozwijać się jeszcze szybciej, siedziba firmy została przeniesiona do większego lokalu przy Via San Tommaso 10, gdzie do dnia dzisiejszego prowadzona jest kawiarnia. 

W 1915 roku, kiedy Lavazza zatrudniała już blisko 40 pracowników było blisko wojny i Luigi wiedział, że nadchodzą trudne czasy. Lavazza rozmyślał jak rozwinąć swoją firmę i po wojnie w dalszym ciągu wyróżniać się na tle konkurencji, w 1923 roku kupił nową maszynę do palenia kawy by zwiększyć jej produkcję i wprowadził pergaminowe opakowania, które pozwalały na transport kawy poza granicę miasta bez utraty jej najcenniejszych walorów. Luigi Lavazza i jego firma stali się największym importerem i producentem kawy we Włoszech.

W 1933 roku w wieku 74 lat Luigi Lavazza przekazuje swoją firmę dzieciom - trzem synom, którzy od dawna aktywnie uczestniczyli w prowadzeniu i rozwoju firmy Lavazza.

Na przełomie 1945 i 1946 roku, zaraz po wojnie bracia Lavazza przebudowują fabrykę i stawiają firmę na nogi, pierwsze zaprojektowane logo Lavazza rozpoczyna nową strategie rozwoju i marketingu marki Lavazza. Wprowadzenie i sprzedaż kawy Lavazza w opakowaniach z własnym logo - Lavazza, jest przykładem nowoczesnego marketingu owych czasów. W 1950 roku powstał pierwszy slogan reklamowy Lavazza, który w przetłumaczeniu brzmiał: "kawa lavazza, niebo w filiżance"

Pod koniec lat 60-tych Lavazza była największą włoską firmą zajmującą się paleniem kawy, wtedy też postanowili rozszerzyć swój zasięg i eksportować swoją kawę na cały świat. Z roku na rok powstawały siedziby zagraniczne, które rozsławiały kawę Lavazza w innych krajach. 

Lavazza to nie tylko włoska kawa, firma postanowiła stać się liderem w dziedzinie kawy oraz związanych z nią akcesoriów oraz maszyn do parzenia kawy - tak powstały pierwsze ekspresy służące do przygotowywania kawy poza domem, system Lavazza Blue

Na dzień dzisiejszy Lavazza jest z pewnością marką wiodącą prym jeżeli chodzi o włoską kawę, jej produkty znane są nie tylko we Włoszech, ale także na całym świecie.

Wszelkie prawa zastrzeżone - © Konesso.pl
pixel